Svenska Baseboll- Softboll- & Lacrosseförbundet

Dags att lämna in årsrapport via IdrottOnline

Det är dags att lämna in Årsrapport för 2020. I rapporten anger föreningen medlemsantalet för 2020 och svarar på tre frågor kring verksamheten. Rapporten önskar vi inskickad senast 31 december 2020

Vi önskar in Årsrapporten för att få en bild över våra medlemsföreningar och er verksamhet.

För att skicka in rapporten, logga in på föreningens IOL-sida. Har ni inte öppnat er IOL-sida, måste ni kontakta supporten på IdrottOnline för att få inloggningsuppgifter. När ni har loggat in, klicka på ”Administration” i toppmenyn, därefter på ”Årsrapporter” i vänstermenyn. Där finns en knapp som heter ”Skapa rapport”. Klicka där för att skicka in din föreningsrapport till SBSF.

Medlemsantalet, ledarantalet och information i rapporten som visas hämtas automatiskt från IOL.

Fyll i svar på de tre frågorna. Det är obligatoriskt att svara på frågor i rapporten som är markerade med en röd stjärna.

Om medlemsantalet, ledarantalen eller annan information är felaktig eller på annat sätt saknas, avbryt och uppdatera medlemsregistret.
Skapa därefter föreningsrapporten på nytt.
Om medlemsregistret är uppdaterat men felaktiga siffror visas i rapporten så kan man manuellt ändra siffrorna. Man klickar då i fälten och skriver in siffrorna manuellt.

När man fyllt i rapporten kan man antingen skicka den till SBSF genom att klicka på ”Skicka till SF” eller spara rapporten för att kunna skicka in den senare. För att spara rapporten klicka på ”Spara”.

För mer information; se bifogad länk.

https://support.idrottonline.se/support/solutions/articles/11000034389-skapa-och-skicka-in-arsrapport Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Frågor eller funderingar, tveka inte att höra av er till kansliet så hjälper vi er rätt.

Publicerad: 2020-11-23

Senast uppdaterad: 2020-11-23